5 snabba frågor med vår nya mötesbokare Albin Johansson!

Vi har glädjen att välkomna en ny medarbetare till vårt team och för att ni ska lära känna honom bättre har han fått svara på lite frågor om sig själv och hans roll här.

Hur kommer det sig att du började arbeta på Invoice?
–   Säljaryrket har alltid intresserat mig och när jag fick reda på att ni sökte en mötesbokare var det självklart att min nya arbetsplats skulle vara på Invoice Finance. Varför just Invoice är på grund av att min kusin är kund hos Invoice och han pratade varmt om er.

Vad är din arbetsroll hos oss?
–   Jag jobbar aktivt med att hitta nya leads och prospects med telefonen som vapen. I dagsläget är jag en gröngöling på Invoice och försöker få in så mycket information som möjligt för att kunna klura ut exakt vad min framtidsplan är inom Invoice Finance.

Vad gör dig till en bra mötesbokare?
–   Jag lyssnar på personen jag ringer till och försöker alltid hålla det enkelt och tydligt. Även om det mest är kalla samtal jag ringer försöker jag ändå vara lite personlig.

Vad gjorde du innan du kom till Invoice?
–   På dagen jobbade jag på Svensk Direkt Reklam inom kundtjänst och på natten var jag lagkapten åt ett E-sportslag på League Of Legends.

Vad gillar du att göra på din fritid?
–   Självklart är det datorn som kallar, Skype och spel vad kan gå fel.

Tack Albin och varmt välkommen!